Hoe krijg ik mijn hoge beltegoed op?

Ik heb nog een sim-only nummer waar, naar onlangs bleek, nog een leuk saldo op staat. Eigenlijk wil ik het abonnement opzeggen maar als echte hollander vind ik dat toch wel erg zonde van het beltegoed. Dus ben ik eens op internet gaan zoeken naar mogelijkheden om het saldo uit te laten betalen, of eventueel te doneren aan een goed doel.

Ik kwam de volgende sites tegen:

Bovenstaande sites werken allen met het principe, registreren, bellen naar 0900-nummber, krijg een code en dan per gesprek een bedrag naar jou “spaarrekening”. Het gaat dan om 0,86 per gesprek van 1,30. Dat komt dus neer op 0,44 per gesprek aan kosten.
Je kunt dit spaarsaldo dan over laten maken naar je bankrekening of besteden in een webshop. Op zich een prima idee maar als je 100,- beltegoed over hebt is het wel heel bewerkelijk (moet je 76x bellen).
Niet helemaal de oplossing die ik zocht dus.

Doneren dan?

Ik ben verder gaan zoeken op beltegoed doneren. Dat leverde eigenlijk niet veel op, behalve bovenstaande sites kwam ik wel “hetgoededoelsms.nl” tegen. Maar ook hier gaat het om klein bedrag per keer. Wel kwam ik de site van mollie tegen, een aanbieder van SMS en betaaldiensten. Maar ook zij hebben het over betalingen van kleine bedragen.
Het zou wat mij betreft super zijn als de mobile aanbieders zelf een dienst zouden openen waar je gemakkelijk een deel van je beltegoed aan iets anders kan besteden. Met name voor kleine betalingen of donaties aan goede doelen.

hoe nu verder….

Als iemand nog een tip heeft hoe ik – op een legale manier – iets kan doen om toch dat beltegoed op te maken of te doneren aan een goed doel, met niet al te veel moeite, dan hou ik mij warm aanbevelen.

Leave a Reply

